fall seven times, stand up eight.

somefactaboutme.

Kategori:MY LIFE

För 5 år sedan:
Var jag elva år, hade nyss lärt känna Clara bättre & hade tandställning & hängde mest där jag bor, & kände väll nästan bara folk därifrån & var bara en vanlig tjej, som nog inte brydde sig så mycket om hur jag såg ut.

För tre år sedan:

Så var jag tretton år, hade börjat på högstadiet & kläder & smink & killar blev mer viktigt, & jag lärde känna ännu lite mer folk.

För ett år sedan:

Var jag femton år, shit femton hela år (nu är jag sexton, ännu värre ju haha).
Hade nästan gått klart höstterminen i nian & valet till gymnasiet skulle snart vara klart, hihi hade absolut inte (ironi) svårt att välja vad jag skulle gå. När jag var yngre ville jag defenitivt gå barn & fritids programmet, men förra året så började jag självklart vela, jag ville göra något roligt i skolan, inte bara sitta i skolbänken.
Så då var jag inne på konst, musik & teater programmet på gymnasiet som ligger nära där jag bor.
Men sen kom jag på tanken att jag skulle gå i Uppsala & lära känna ännu lite mer nytt folk.
Så jag valde Estetisktprogramm på Bolandsgymnasiumet.
Det var askul att gå där i början, men sen så började jag vela igen eftersom det kändes som att jag inte lärde mig så mycket.
Så till sist så böt jag till Katedralskolans Samhällsprogram med inriktning sam.
& där går jag nu & trivs askalasbra! :)

 

För tre månader sedan:

Så var det sommar, åh underbara sommar.
Sommaren tillbringades med dom bästaste vännerna man kan ha.
Hela min sommar gick ut på att bara vila sista året innan jag ska börja sommarjobba.
Jag började också hänga mer & mer med Emilia & Anna, som nu är världens bästa vänner.
Vi märkte hur vi bara passade ihop & vi håller ihop än.
Jag kände inte så mycket folk från Uppsala förrens Anna kom ut med hennes kompisar Mathilda & Julia hit & jag träffade dom.

Helgen efter detta drog jag, Emilia & Anna in till Uppsala för att vara i Ekonomikumparken med några av Annas kompisar, där var det massa andra människor också satt där fick man ens massa vänner.
Det roliga är att jag inte kände Mathilda någonting alls nästan för tre månader sen, nu är hon min klasskompis & en av mina närmaste.

Igår:

Igår.. haha, shit vad mitt närminne är på topp.
Nej men igår så gick jag som vanligt i skolan & sen var det hem & plugga samhällskunskap & sen ner på hockeyträning. :)

 

Imorgon:


Imorgon så ska jag gå i skolan & träna & sen träffa en kompis :)

 

Om ett år:

Hoppas jag att jag har bra betyg i skolan, är vänner med mina vänner & att alla i min närhet mår bra :).


Kommentarer


Kommentera inlägget här: