fall seven times, stand up eight.

17/6 -1993 - 7/6 - 2009. - VILA I FRID THERESE. ♥

Kategori:MY LIFE

Det var nyss om mordet på Therese Johansson Rojo på radio P4, jag & Anna satt & lyssnade medans vi åt frukost. Jag förstår inte. Jag förstår verkligen inte hur personerna som gjorde det kunde. Förstog dom inte att dom förstörde för alla? Dom fick 1 år & 8 månader ungdomsvård, men dom kommer vara straffade hela livet. & det är inte bara dom som är straffade, dom har dömt Therese familj & vänner till livstidssorg. Förstog dom inte det förräns efteråt? Jag säger som Therese morbror sa; Jag kan inte hata själva personerna som gjorde det, för dom känner jag inte, men jag kan hata det dom gjorde. Det tyckte jag var så himla rätt & sant sagt. Jag tror aldrig att vi som inte var nära till Therese kan förstå sorgen som dom känner. Den är olidlig.
Men jag har hängt med ett tag i mordet på Therese genom att läsa några av hennes bästa vänners minnesblogg av Therese & det dom skriver är något av det finaste jag har läst. Jag hörde också att ungdomarna som mördade Therese ska få betala 200.000 kr i skadestånd, 200.000 kr?! Det är ingenting om man har mist sin bästa vän. Jag vill bara säga att jag lider med er nära & kära till Therese, för hon verkar vara den personen man verkligen inte klarar av att mista. Som bästa vännen Jennifer säger; Du är inte borta, du har bara gått lite i förväg. Från mig till er, puss.

Kommentarer

  • emilia the one and only säger:

    älskar dig jenny, jättefint skrivet <3

    2010-10-02 | 19:33:20
  • Anonym säger:

    kan du skriva om va dom sa?

    2010-10-02 | 21:32:59
  • JENNY säger:

    SV: Anonym

    Jag hörde tyvärr inte hela, men om du går in på http://www.ur.se/play/155280 så kan du höra hela programmet :).

    2010-10-02 | 22:16:13
    Bloggadress: http://jest.blogg.se/

Kommentera inlägget här: