fall seven times, stand up eight.

världens jävla skitliv som samtidigt är så jävla bra

Kategori:MY LIFE

Usch säger jag bara för senaste veckan
I tisdagskväll när jag hade kommit hem från träningen så ringde det på dörren, tyckte det var ovanligt eftersom pappa aldrig ringer på dörren utan alltid knackar, när jag går och öppnar så står två män som varit med pappa och tränat hockey på trappen och säger att pappa har fått åkt till sjukhuset eftersom det hade skett en liten olycka på träningen. Jag ringer då till mamma eftersom hon jobbar på sjukhuset, hon säger då att hon & pappa är påväg in till Uppsala med ambulans för att pappa måste röngta sin arm eftersom de inte vet om den är bruten eller om det bara är en fraktur. Klumpen i magen var redan stor så att få  höra det var ju inte direkt lugnande. Gick och la mig & försökte sova så gott det gick, sov väll lite halvt fram till klockan halv fyra på natten då mamma & pappa kom hem, gick upp för att höra hur det var med pappa och det visade sig att det var axeln som hade hoppat ur led och så hade han en fraktur i armen, detta fick mig att lugna ner mig tillräckligt för att kunna sova. Gick i skolan onsdag precis som vanligt, sedan på torsdagen så hade vi idrott där vi hade akrobatik. Jag som inte väger så mycket fick såklart vara högst upp i en pyramid, som vi tappade balansen i & jag landade snett på min fot. Gick i skolan som vanligt efter det och hade inte mycket ont alls, men sen när jag skulle gå av bussen hemma så kunde jag knappt gå. Ringde till mamma och hon sa att det bara var för mig att linda foten och börja hoppa på kryckor. Så turen har inte varit med i min familj den här veckan. Åkte i alla fall upp till Gävle i torsdags och stöttade bästa Brynäs till vinst mot Modo. I fredags så hoppade jag runt hela dagen på kryckor tills jag kom hem till Olivia där jag skippade dem och sakta men säkert började stödja på foten. Hade sushikväll med bästa brudarna och åt typ ihjäl mig för att det var så gott! Igår firade vi bästa Maisan som har fyllt 18 år, detta firades genom förfest för att sedan dra oss vidare till Saluhallen! Där var det bra drag och x antal shottar slank ner i min kropp. Dans med bästa vännerna och sedan en fin nattbusstur hem på det så var jag lagom nöjd när jag gick i säng klockan 04:00 imorse. Idag har det spelats en bra hockeymatch som tyvärr avslutades med förlust, men vad gjorde väll det när vi kämpade in i det sista? Nu ska jag försöka plugga lite religion samtidigt som jag ska kolla på Så Ska Det Låta. 
Hej på er. 
puss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: